Dag 13 Port Louis

24 augustus 2023 - Flic en Flac, Mauritius

Vanmorgen wakker geworden en helaas was de zon ver te zoeken hadden we nou net vandaag een strand dagje gepland.

Dus snel over op een nieuw plan. Vandaag terug met de bus naar Port Louis en de hoofdstad van Mauritius verkennen.

na een ritje van ongeveer 40 min met de bus lekker gehobbel en soms lijkt het alsof de buschauffeur op de vlucht is voor iets omdat hij het gaspedaal flink intrapt en je lekker heen en weer schut zijn we midden in de stad uitgestapt.
na een korte toilet break zijn we op stap gegaan naar het hoger gelegen fort adelaide vanuit hier hadden we een mooi uitzicht over de stad. Nadat we hier een klein uurtje hadden rondgelopen zijn we via China Town weer richting de markt gelopen. Hier heerlijke kleine bananen gegeten en lekker rond gekeken en alle geuren op ons in laten werken
Vervolgens nog langs het water ( waterfront) naar La Caudan gelopen La Caudan is een winkelstraat met veel gezellige paraplu’s die bescherming bieden tegen de zon en regen en ziet er super vrolijk uit. Achter La Caudan kon je nog over een zwaaibrug lopen helaas hebben we deze niet in werking gezien. Na een korte stop bij een supermarkt zijn we weer de bus ingestapt de bussen rijden tot ongeveer 18.00 uur dus zaten aan deze tijd vast gelukkig hadden we alles van ons lijstje afgevinkt. Port Louis is een mooie stad waar nog veel te ontdekken is.

eenmaal terug in Flic en Flac hebben we bij een kraampje aan het strand hamburgers ( rund en kip) en patat gehaald…………mmmm