Dag 18 Druk dagje

29 augustus 2023 - Le Morne, Mauritius

Vanmorgen zijn we om 9.00 uur vertrokken vanaf Flic en Flac. We werden opgehaald door de eigenaar van onze accommodatie in Le Morne.

Via Quatre Bornes naar Trou-Aux-Cerfs Vulcano dit is een niet meer werkende vulkaan we konden hier een mooie route rond de krater lopen met als toetje mooie vergezichten.

Eenmaal weer in de auto gingen we naar Grand Bassin hier vindt je veel verschillende Hindoe Tempels langs een groot meer boven in de bergen.
na uitleg van Roshin (onze chauffeur) over het hindoeïsme gingen we verder naar Surinam naar de Rochester Falls hier hebben we een mooie waterval gezien wat deze zo bijzonder maakt dat het water over lava stroomt dat duizenden jaren geleden gekristalliseerd is in verticale kolommen.

Vervolgens zijn we via lekkere bergweggetjes van het Black River Gorges national park naar Alexandra Falls en het uitzichtpunt zijn gereden. Onderweg en bij de stops hebben we aapjes gezien.

Eenmaal weer in de auto zijn we naar Chamarel watervallen en Seven Colored Earth Geopark gegaan. Hier hebben de hoogste waterval van Mauritius (100 meter) gezien en het bijzondere fenomeen van gekleurde aarde.
7 kleuren aarde die tevoorschijn zijn gekomen toen ze een stuk land aan het omploegen waren.

Als laatste stop hadden we de Maconde Viewpoint bij Baie du Cap.

Al met al een druk dagje maar veel mooie dingen gezien van dit prachtige eiland.

1. Tine en Henk:
    30 augustus 2023
    Mooie foto,s,zie dat jullie je prima vermaken