Dag:1-2

13 augustus 2023 - Mahebourg, Mauritius

Hoi Allemaal,

We gaan proberen jullie op de hoogte te houden van onze hopelijk mooie reis door Mauritius.

Na een vlucht van 11,5 uur vanuit Brussel zijn wij om 11.00 plaatselijke tijd geland op een keurig vliegveld. Na een aantal formaliteiten konden we onze tassen ophalen bij de bagageband.

onze reis backpackend door Mauritius kan nu echt beginnen. We hadden als tip gekregen een simkaart aan te schaffen of het vliegveld dit hebben we maar even gedaan zodat we in elk geval via de app te bereiken zijn. €15.- voor 200 gb is best een koopje. Volgens ons worden we in Nederland dus best wel afgezet.

eenmaal buiten het vliegveld moesten we opzoek naar de bus. Met behulp van wat lieve Mauritanen hadden we deze zo gevonden en konden we voor 90 RS ( €2,-) richting onze eerste stop in Mahebourg.
De busrit duurde ongeveer 20 min hierna zijn we in ongeveer 15 min lopen bij plaatst van bestemming. Leuk simpel maar schoon appartement met een goede winkel op de hoek.

rest van de dag even gerelaxte en uiteindelijk op tijd ons bed in gedoken.

eerste indrukken

- vriendelijke mensen

- Busvervoer goedkoop

eiland veel groener dan vooraf gedacht